Service & onderhoudscontract voor installaties tot en met 50 zonnepanelen

Na het plaatsen van zonnepanelen op uw dak wilt u niets liever dan zo lang mogelijk plezier hebben van uw systeem. Bij Copernico Zonne-energie plaatsen we duurzame panelen en een omvormer met bewezen hoge prestaties. Wat voor een systeem u ook heeft, het volgen van de opbrengsten blijft slim en geeft ook op termijn de hoogste opbrengst.

Inrichting en toegang tot de monitoring wordt voor u verzorgd

Service onderdelen uit eigen voorraad geleverd

Actieve monitoring

Periodiek updaten van de software

Raportagges
U ontvangt jaarlijks rapportages over de werking van het systeem

Servicebezoek op locatie

Geen voorrijdkosten
1ste uur per jaar gratis arbeidskosten

Arbeid en voorrijdkosten worden doorberekend

Arbeid en voorrijdkosten worden doorberekend

€ 12,50

per maand
€ 150 per jaar (incl. BTW).

€ 8,50

per maand
€ 102 per jaar (incl. BTW).

Geen contract

Ik doe alles zelf

Blijvend genieten van uw zonnepanelen

Als u wilt dat u systeem zo optimaal mogelijk blijft werken en zo het beste rendement uit uw investering haalt, dan kunt een onderhoudscontract bij Copernico afsluiten. Zo houden we bijvoorbeeld het systeem actief in de gaten en geven u een bericht in geval van een storing. Als wij de langs moeten komen om de storing op te lossen dan ontvangt u hiervoor een korting. We updaten de software en we maken jaarlijks een rapport en doen een dieptescan van de opbrengsten van de zonnestroom. Hiervoor analyseren we of dit overeenkomt met de te verwachten opbrengst en met die van vergelijkbare systemen. Zo zorgen we dat u zorgeloos kunt blijven genieten van uw zonnepanelen.

Bekijk de verschillende service niveaus hieronder.

Monitoren

Zonnepanelen zijn aangesloten op een omvormer, deze zet de opgewekte zonne-energie om in bruikbare wisselstroom. Door deze omvormer op afstand uit te lezen kunnen we zien of het gehele systeem naar behoren werkt. Degradatie van de panelen, vervuiling, een kapot paneel of een defecte optimizer; het zijn allemaal dingen die we kunnen uitlezen. In dit geval zullen de prestaties van het paneel niet optimaal zijn en krijgt u niet het maximale rendement op uw investering. In zo’n geval zullen we direct contact met u opnemen.

Service & Onderhoudscontract – Basis & Comfort

Wilt u er zeker van zijn dat uw zonnepanelensysteem altijd optimaal werkt? Dan kan er een Basis of een Comfort service en onderhoudscontract worden afgesloten. Bij de Basis variant monitoren wij uw systeem en informeren u bij storingen. Als er een defect in uw systeem is geconstateerd, zullen wij uit eigen voorraad het defecte onderdeel zo spoedig mogelijk vervangen.

Wilt u volledig ontzorgd worden, dan bieden wij het onderhoudscontract Comfort aan. Dit gaat nog een stapje verder:
U ontvangt bovenop de basis, gedetailleerde jaarverslagen en analyses van de zonne-energiesysteem. We analyseren of de jaarlijkse opbrengst overeenkomt met de verwachte opbrengst van het systeem en die van vergelijkbare systemen. Zo monitoren we of uw zonnepanelen optimaal werken. Daarbij voeren we jaarlijks software updates uit zodat de veiligheid en de goede werking altijd gewaarborgd is.

De Services

Sun IconInrichten Monitoring

Standaard is de omvormer tijdens de installatie verbonden met internet. U kunt met een of meer e-mailadressen toegang krijgen tot dit portaal. Hiermee kunt u vervolgens via uw browser of app toegang krijgen tot uw overzicht. Zo kunt u zelf zien hoeveel kWh aan energie uw zonnepanelen opwekken en of er eventuele foutmeldingen worden weergegeven. Voor al onze klanten richten wij de monitoring in en u ontvangt uw systeem in deze monitoring.

Sun IconProactieve monitoring

Door uw systeem te monitoren, kunnen we fouten en storingen opsporen. Wij monitoren uw systeem 24/7 en melden eventuele storingen binnen 2 werkdagen. We zijn in staat om alle fouten op verschillende niveaus te detecteren. Bijvoorbeeld als het paneel of zelfs het hele systeem uitvalt. Indien nodig nemen wij contact met u op voor een snelle oplossing van het probleem. De meeste fouten kunnen we op afstand zien, maar een locatie bezoek kan nodig blijven.

Sun IconRapportages

U ontvangt jaarlijks rapportages over de werking van het systeem. Inclusief de verdiensten van vorig jaar en een rapport van eventuele foutmeldingen. Dit informeert u ook over de status van uw systeem. Als de aanpassingen de moeite waard blijken omdat u in de loop der jaren minder efficiënt hebt gewerkt, komt u daar misschien ook achter. Bijvoorbeeld de noodzaak om het zonnepaneel schoon te maken. Deze rapporten worden gelijktijdig met het gedetailleerde jaarlijkse onderzoek opgesteld.

Sun IconService onderdelen uit eigen voorraad geleverd

Wij houden een eigen voorraad aan van gangbare componenten en reserve onderdelen zodat wij u in de meeste gevallen snel uw storing kunnen verhelpen.

Sun IconServicebezoek op locatie

Veel vragen zullen wij allereerst beantwoorden en hopelijk oplossen op afstand. Voor garantie vragen zullen we dan bijvoorbeeld contact opnemen met de producent. Soms is er een bezoek nodig, bijvoorbeeld voor wijzigingen aan het systeem, foutoplossing op locatie en vervanging van onderdelen.

Blijkt een fout onder de installatiegarantie te vallen dan brengen wij geen kosten in rekening. Kosten voor het leveren van productgarantie brengen wij ook niet in rekening zolang je installatiegarantie hebt (2 jaar). Heb je een defect product en heb je geen installatiegarantie meer, maar nog wel productgarantie, dan regelen we een vervangend product vanuit de fabrikant. De arbeidsuren voor vervanging brengen we dan in rekening, maar het product zelf niet.

Het reguliere arbeidsloon bedraagt 85 euro per uur. Voorrijkosten 35 euro (binnen een 20 km. gebied). Extra kilometers op aanvraag.

Leveringsvoorwaarden

  • Internet:

    Wij kunnen alleen een onderhoudscontract aanbieden wanneer uw omvormer verbonden is met het internet. Indien er geen (goede) verbinding is dan zullen wij een SolarEdge gateway en evt. een versterker plaatsen a 75 euro.

  • Installatie van Copernico:

    Onderhoudscontracten kunnen alleen worden afgesloten voor installaties die Copernico zelf heeft geleverd of in beheer heeft.

    Systemen die niet door Copernico zijn geïnstalleerd zullen we bij een eerste bezoek eerst inspecteren en waar nodig herstellen. De uren en materialen hiervoor worden doorbelast. 

  • Bestaande systemen:

    Bij bestaande systemen ouder dan 2 jaar worden gebreken vooraf hersteld en apart gefactureerd.

  • Geschikte omvormers:

    De omvormer in het zonnesysteem is van het merk SolarEdge of Enphase.

  • Looptijd:

    De looptijd van het contract bedraagt 1 jaar vanaf het moment dat u het contract met ons bent aangegaan. Het contract wordt jaarlijks met een jaar verlengd. Ingaand per 1e van de nieuwe maand.

  • Opzegtermijn:

    Als u wilt opzeggen, geef dit dan minimaal een maand voor het begin van het volgende contractjaar aan. Bijvoorbeeld: als uw nieuwe contracttermijn in zou gaan op 1 januari, dan hebben we uw opzegging uiterlijk 30 november nodig.

  • Betaling:

    Facturatie vindt plaats op jaarlijkse basis. We kunnen hier jaarlijks een prijsindexatie toepassen conform de consumentenprijsindex (CPI) van het CBS.

  • Privé installaties:

    Niet meer dan 50 zonnepanelen. Voor grotere installaties op aanvraag.

Extra opties:

  • Aanvullend:

    Uitgebreide inspectie van uw systeem op locatie.

    • 1x / 5 jaar Conform verzekeringseisen (ons advies)
      • Controleren op de juiste werking van de omvormer
      • Doormeten van het systeem (o.a. stringspanning en isolatieweerstand)
      • Visuele inspectie van de gehele installatie
      • Opmaken van een inspectierapport
        • 1-fase systeem: Kosten: 175 euro + reistijd
        • 3-fase systeem: Kosten: 195 euro + reistijd.
  • Scope 12 keuring:

    Prijs en info op aanvraag.

Heeft u vragen? Wilt u meer informatie? Dan kunt u ons contactformulier invullen.

Wilt u meer informatie over onze prijzen? Dan kunt u ons offerte aanvraagformulier invullen.

Copernico Zonne-energie B.V.
Klingelbeekseweg 67
6862 VS Oosterbeek

085 0132020

email copernico

IBAN: NL51 BUNQ 2058 8837 05
KvK: 78413672